by mytnt123

Slides
4 slides

1.pptx

Published Apr 10, 2013 in
Direct Link :

1.pptx... Read more

Read less


Comments

comments powered by Disqus

Presentation Slides & Transcript

Presentation Slides & Transcript

וויטמינים
מגישים:עומר בן-צבי רועי כהן ואיתמר אפרימי

ויטמין (Vitamins) הוא כל חומר אורגני החיוני לגוף, ודרוש לו בכמויות מזעריות ושהגוף אינו יכול ליצרו בכוחות עצמו.
תפקידם של הוויטמינים: סיוע בפעילות מטבולית ומערכתית, גדילה, הפקת אנרגיה מהמזון, עיבודם של אבות המזון, השתתפות בבניינם של כדוריות הדם וההורמונים, יצירת הכימיקלים שמפעילים את מערכת העצבים וסיוע בפעולות העיכול. הוויטמינים חיוניים למניעת מחלות ולהפחתת סיכון לחלות במחלות כגון: סרטן, מחלות לב. רבים מהוויטמינים, כגון ויטמין C ו-E הם חומרים הנוגדים חמצון. יש קבוצות מדענים הגורסות שויטמינים מאיטים את קצב ההזדקנות
הקלד את הטקסט כאן

סוגי וויטמינים
ויטמין A -מונע חמצון של חומרים ותרכובות בגוף, משפר הראייה בחשיכה, שומר על בריאות העור ומסייע למערכת החיסונית. נמצא בגזר, בטטה, דלעת, תרד, חלב מלא, חמאה ושמנת, חלמון הביצה ושמן דגים.
ויטמין -Bקיימים 11 ויטמינים, השונים זה מזה במבנה ובתפקיד.
ויטמין C– מסייע ביצירת רקמות ועצמות, שומר על נימי הדם והשיניים, מחזק את המערכת החיסונית נגד דלקות, ולעתים ממלא תפקיד בצמצום סכנה של מחלות לב וסרטן. נמצא בפלפל אדום וירוק,ברוקולי, הדרים, עגבניות, ירקות עליים, תפוחי אדמה, תות שדה וקיווי.
ויטמין -Dמסייע בספיגה תקינה של סידן וזרחן מהמזון ועוזר בבניית העצמות והשיניים. נמצא בחלמון, מרגרינה, כבד, שמן דגים וחלב מלא. הגוף מסוגל לייצרו על ידי חשיפה לשמש.
ויטמין E  - השפעה מווסתת במצבי לחץ ועייפות. מאריך את חיי התא. שומר על הנעורים וטיפוח החן. נמצא בגרעינים מלאים, ביצים, דגנים, בשר, שמרים, אגוזים, שמנים צמחיים וירקות ירוקי עלים. מוסף למוצרי מזון וקוסמטיקה כחומר משמר טבעי.
ויטמין H  -יש לו תפקיד ביצור אנרגיה, בעור, בשיער ובמערכת העצבים שנפגעים מהיעדר ויטמין זה. הוא נוצר על ידי חיידקים במערכת העיכול וחוסר בו יכול להיווצר במחלות כגון סוכרת מסוג 2 וכן PKU. במקרים אלו ממליצים הוספת ויטמין H לדיאטה.
ויטמין K- אחד ממרכיבי הדם, המשפיע על קרישת הדם. נוצר בתוך הכבד וחיוני לייצור הפרוטרומבין, שהוא חלק ממערכת הקרשת הדם. אפשר לייצר אותו גם באופן מלאכותי. הוא נמס בשמנים. אינו יציב באור ובנוכחות מחמצנים. בכמות גדולה הוא רעיל. מצוי בירקות עלים ירוקים, אפונה ובכבד.
ויטמין P -מלבד הוויטמינים נזקק הגוף גם לחומרים אנאורגניים וליסודות כימיים טהורים לקיומו: מינרלים.

תמונות